Gastenboek





  Geplaatst door:  Paolo 
  Datum:  11 nov 2018 21:18 

Hello! It sometimes occurs, say, half meter or so sea with very little wind. In such situation a genua would help to sail upwind better than jib, I suppose. Nevertheless I see on the web pictures of W9.50 with either jib or reacher. I've never seen one with genua. I argue that genua is not so common among W9.50s. Is there any particular reason about that? Thanks, Paolo

  Geplaatst door:  Eltjo Rugge 
  Datum:  07 nov 2018 20:59 

Dag Dennis, Mijn 1120 WIN2WIN voorzien van een 2 blads Maxprop en haalt bij 3500 toeren meer dan 7 knopen bij vlak water en weinig wind. Als de pitch te groot is van de schroef moet de motor te veel kracht bij te weinig toeren leveren en dan krijg je problemen. Was het met de oude schroef wél goed ? Als het toen ook niet goed was moet je de problemen in de motor zoeken.

  Geplaatst door:  Frans Jansen 
  Datum:  06 nov 2018 15:12 

@ Dennis van Iersel Excuses voor de tikfouten :-)

  Geplaatst door:  Frans Jansen 
  Datum:  06 nov 2018 15:10 

@Dennis van Iersel Allereerst is wordt de spoed en de diameter van je schroef bepaald door het vermogen van je motor. De leverancier van d eschoef kan dit voor we motor uitrekenen. Er vanuitgaande dat dit gebeurt is kunnen er twee zaken zijn. Dat hangt af van de rook. Als het “vette rook” is dan is het een pakkingprobleem of een verenprobleem. Als je niet erg technisch bent, is mij advies de compressie te laten meten ene dan verder te bepalen wat de acties zijn. Als het wiet rook is, die niet stinkt of vet is, is het waarschijnlijk een debiet probleem met het koelwater. Dat kan op drie plekken zitten Het makkelijkst is het wierfilter. Mogelijk zijn ook de aanvoerslagen dichtgegroeid met alg/aanslag. Tweede optie de impellor die vervangen moet worden, dat kan de pomp zijn ( slippende aandrijfsnaar) of alleen de impellor. Als laatste is het niet ondenkbaar dat de interkoeler(warmtewisselaar) sterk vervuild is. Dat is de doorstroom eenvoudig niet genoegen en als de motor toeren maakt

  Geplaatst door:  Frans Jansen 
  Datum:  06 nov 2018 15:02 

@ronald Jaggie De antifouling is een zeerwaarschijnlijk een harde. Daar kan alles overheen zeggen ze maar ik ben van mening dat het vragen is om hechtproblemen. Verder is de winner 1010 niet standaard voorzien van een antiosmose behandeling. Mijn advies: kaal halen, 4 lagen gelshield en twee lagen antifouling. Let wel op de droogtijden tussen de lagen gelshield en zet de eerste laag antifouling “bijna” na in nat om chemische hechting mogelijk te maken. Als je te langs wacht, eerst opschuren om hechting mogelijk te maken.

  Geplaatst door:  Dennis van Iersel 
  Datum:  04 nov 2018 07:04 

Ik heb voor onze Winner 1120 een Gori 3 bladsschroef gekocht. Ik haal echter de max snelheid en toerental niet, boven de 2700 rpm begint de motor te roken en ik vaar dan iets van 5,7 knopen. Iemand ervaring met de Gori 3 blads of een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Yanmar 3 GM 30 met SD 20.

  Geplaatst door:  Ronald jaggie 
  Datum:  11 okt 2018 15:11 

We hebben een winner 10.10en willen een antifoulinglaag opbrengen op het onderwaterschip. De werf heeft destijds de 1e laag opgebracht bij aankoop. Wat moeten we nu kopen , hard of zachte antifouling.

  Geplaatst door:  ADB YAchting 
  Datum:  09 okt 2018 21:33 

@ Pier de Vries Winner 9.50 ADB Yachting levert pasklare kuipdelen met lijfhout voor jullie Winner 9.50 www.adbyachting.nl info@adbyachting.nl

  Geplaatst door:  Jan de Kleijn 
  Datum:  27 sep 2018 21:15 

Oeps, vergeten er bij te zetten dat het een rolfok moet zijn.

  Geplaatst door:  Jan de Kleijn 
  Datum:  27 sep 2018 21:11 

Wie heeft een goede high aspect fok of genua 3 van een Winner 950 ongebruikt liggen? Graag reactie op jandekleijn@hccnet.nl

Bericht toevoegen
(dit veld is alleen zichtbaar voor beheerders)

Beveiligings code Beveiligings code

WinnerClub

ofni.[antispam].@winnerclub.nl

Voor het weergeven van de Facebook widget dient u de 'overige cookies' te accepteren via uw cookie instellingen.