Gastenboek





  Geplaatst door:  Ruud 
  Datum:  05 mrt 2019 21:51 

Hallo, Kan iemand vertellen hoe de Winner 1010 is gebouwd? Is er sprake van een sandwich constructie in de romp en of dek? Als dat zo is welk materiaal is er dan gebruikt goor de core? Wellicht valt er iets te zeggen over de zeil eigenschappen op zee met meer dan 5 bft? Alle info is welkom.

  Geplaatst door:  Henk Meijers 
  Datum:  18 feb 2019 14:23 

Gezocht: Winner 10.10. Voorkeur voor 1.40 meter kiel.

  Geplaatst door:  Jacco 
  Datum:  13 nov 2018 20:13 

Hoe is de romp opgebouwd rondom de kiel bij een 950? Wil een Ultrasonische transducer plaatsen, alleen deze dient op de buitenste schil te zitten. Als het bekend is hoe dik de binnenste schaal, het schuim ( vd sandwich?) en de buitenste schaal is kan er iets op bedacht worden.

Beheerder:

Beste Jacco, Er is geen sprake van een sandwich. Gewoon boren en monteren. Arnoud

  Geplaatst door:  Holger Muhrmann 
  Datum:  13 nov 2018 20:05 

Hallo, Wij hebben een 1010, bouwjaar 2008. Op het onderwatership zijn kleine blaasjes te zien. Ondanks het open schuren en behandelen met primocon en watertite plamuur komen deze elk jaar terug. Heeft iemand hier ervaring mee of kan advies geven. Alvast bedankt WinSome

Beheerder:

Is en bekend maar niet een groot probleem bij sommige winners. Volgens mij is de enige manier kaalhalen (waterdichte?) laag eraf, goed laten drogen, voor de zekerheid nog afnemen (gelijk aan osmose behandeling) en daarna een waterdichte laag van meerdere lagen epoxy aanbrengen.

  Geplaatst door:  Paolo 
  Datum:  11 nov 2018 21:18 

Hello! It sometimes occurs, say, half meter or so sea with very little wind. In such situation a genua would help to sail upwind better than jib, I suppose. Nevertheless I see on the web pictures of W9.50 with either jib or reacher. I've never seen one with genua. I argue that genua is not so common among W9.50s. Is there any particular reason about that? Thanks, Paolo

Beheerder:

The boot can use a genoa, Especially below the 10 knots a High Aspect lacks power. A genoa 2 is normaly a good compromise between handling and power. The last 20& to a 150% will gibe much more handling on tacking and not so much extra speed. I find it hard as well with big swell and win<10 knots to keep the boat going. Normally i aim a few degrees lower to keep speed. This normally compensates the decreased angle. Arnoud

  Geplaatst door:  Eltjo Rugge 
  Datum:  07 nov 2018 20:59 

Dag Dennis, Mijn 1120 WIN2WIN voorzien van een 2 blads Maxprop en haalt bij 3500 toeren meer dan 7 knopen bij vlak water en weinig wind. Als de pitch te groot is van de schroef moet de motor te veel kracht bij te weinig toeren leveren en dan krijg je problemen. Was het met de oude schroef wél goed ? Als het toen ook niet goed was moet je de problemen in de motor zoeken.

  Geplaatst door:  Frans Jansen 
  Datum:  06 nov 2018 15:10 

@Dennis van Iersel Allereerst wordt de spoed en de diameter van je schroef bepaald door het vermogen van je motor. De leverancier van de schoef kan dit voor we motor uitrekenen. Er vanuitgaande dat dit gebeurt is kunnen er twee zaken zijn. Dat hangt af van de rook. Als het “vette rook” is dan is het een pakkingprobleem of een verenprobleem. Als je niet erg technisch bent, is mij advies de compressie te laten meten ene dan verder te bepalen wat de acties zijn. Als het wiet rook is, die niet stinkt of vet is, is het waarschijnlijk een debiet probleem met het koelwater. Dat kan op drie plekken zitten Het makkelijkst is het wierfilter. Mogelijk zijn ook de aanvoerslagen dichtgegroeid met alg/aanslag. Tweede optie de impellor die vervangen moet worden, dat kan de pomp zijn ( slippende aandrijfsnaar) of alleen de impellor. Als laatste is het niet ondenkbaar dat de interkoeler(warmtewisselaar) sterk vervuild is. Dat is de doorstroom eenvoudig niet genoegen en als de motor toeren maakt

  Geplaatst door:  Frans Jansen 
  Datum:  06 nov 2018 15:02 

@ronald Jaggie De antifouling is een zeerwaarschijnlijk een harde. Daar kan alles overheen zeggen ze maar ik ben van mening dat het vragen is om hechtproblemen. Verder is de winner 1010 niet standaard voorzien van een antiosmose behandeling. Mijn advies: kaal halen, 4 lagen gelshield en twee lagen antifouling. Let wel op de droogtijden tussen de lagen gelshield en zet de eerste laag antifouling “bijna” na in nat om chemische hechting mogelijk te maken. Als je te langs wacht, eerst opschuren om hechting mogelijk te maken.

  Geplaatst door:  Dennis van Iersel 
  Datum:  04 nov 2018 07:04 

Ik heb voor onze Winner 1120 een Gori 3 bladsschroef gekocht. Ik haal echter de max snelheid en toerental niet, boven de 2700 rpm begint de motor te roken en ik vaar dan iets van 5,7 knopen. Iemand ervaring met de Gori 3 blads of een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Yanmar 3 GM 30 met SD 20.

Beheerder:

Het kan ook een gebrek aan compressie zijn. Misschien toch een bedrijf naar laten kijken?

  Geplaatst door:  Ronald jaggie 
  Datum:  11 okt 2018 15:11 

We hebben een winner 10.10en willen een antifoulinglaag opbrengen op het onderwaterschip. De werf heeft destijds de 1e laag opgebracht bij aankoop. Wat moeten we nu kopen , hard of zachte antifouling.

Bericht toevoegen
(dit veld is alleen zichtbaar voor beheerders)

Beveiligings code Beveiligings code

WinnerClub

ofni.[antispam].@winnerclub.nl

Voor het weergeven van de Facebook widget dient u de 'overige cookies' te accepteren via uw cookie instellingen.